Vodenje spletne trgovine [na način, da ta nenehno napreduje]

Zdravje

Koristno, Novice

Comments are off

June 4, 2020

Za vse, ki vas zanima učinkovito vodenje spletne trgovine na način, da bo vaša online trgovina, v prihodnosti, napredovala (tako po številu obiskovalcev, ki obiščejo vašo trgovino, kot tudi po realizirani prodaji), so spodaj objavljeni nekateri uporabni napotki, ki vodenje spletne trgovine, preverjeno usmerijo v smer za rast.

Bodisi, da ste sami vodja spletne trgovine ali pa, da ste vodenje vaše online trgovine, zaupali zunanjim izvajalcem, so spodnji nasveti uporabni, saj boste v obeh primerih, izboljšali kontrolo nad upravljanjem in vodenjem trgovine, hkrati pa boste, kot boste videli, dosti lažje, sprejemali odločitve povezane z nadaljnim širjenjem in razvijanjem vaše prodaje na spletu, v prihodnosti.

Kaj boste našli v teh nasvetih…

NAMIG: V kolikor ste v vaši bodoči ali obstoječi spletni trgovini, sam zadolžen za vse oz. v kolikor se kot posameznik, šele zanimate za izdelavo spletne trgovine (v tej fazi pa vas že zanimajo informacije v zvezi vodenjem spletnih trgovin), priporočamo ogled ponudbe Izdelava spletne trgovine (za podjetnike, ki imate ambicije postati resen internetni igralec/prodajalec v vaši panogi).

Kako si zastaviti načrt za vodenje spletne trgovine

Od managiranja in vodenja spletne trgovine, je odvisna smer in hitrost rasti spletne trgovine, uspešni vodje spletnih trgovin pa se, od tistih, manj uspešnih in ponavadi začetnih, samostojnih lastnikov spletnih trgovin, razlikujejo v tem, da imajo izdelan bolj natančen in učinkovit načrt za vodenje spletne trgovine.

Glede na to, da se lastniki spletnih trgovin, ločite na lastnike zelo velikih trgovin na internetu in lastnike, samostojne podjetnike, ki ste v svojih trgovinah, zadolženi praktično za vse (upravljanje trgovine, obdelavo naročil, izdajanje računov, izdobavo izdelkvo, reklamacije, itd…), so spodnji nasveti za učinkovit načrt vodenja vaših trgovin, bolj namenjeni tistim, ki ste “ena oseba za vse”, saj si tisti drugi, ki imajo na razpolago več zaposlenih (od računalničarjev, grafikov, logistov, itd…) ponavadi vodenje svoje online trgovine že organizirate tako, da ta deluje v smeri, ki ste si jo zadali (čeprav je tudi pri zelo velikih spletnih trgovinah, strinjali se boste, vedno potrebno skrbeti za rast in aktivnosti za izboljšanje prodaje v trgovinah).

Za delujoč in predvsem učinkovit načrt vodenja spletne trgovine, kot boste videli, ni potrebna nobena posebna znanost, ampak preprosto in zdravo “kmečko razmišljanje”, saj je rast vaše online prodaje, pravzaprav odvisna samo od treh dejavnikov:

  • kako natančno znate definirati in identificirati spletne, marketinške aktivnosti in prioritete, ki prispevajo k nadaljni rasti spletne trgovine (beri: da se ne zaplezate v aktivnostih in dejavnostih, ki vam jemljejo čas, namesto prispevajo k rasti trgovine)
  • kako natančno znate definirati in poiskati nove tržne priložnosti, ki sodijo tudi v vaš prodajni program v spletni trgovini, hkrati pa ne jemljejo dodatnega časa ali drugih resursov, vsaj ne v meri, da so ti večji od prihodkov prodaje. Priporočamo: Kateri spletni kanal izbrati za prodajo in trženje (kdaj se odločiti za trženje preko Googla, kdaj izbrati Facebook, v katerih primerih prodajati čez YouTube, itd…)
  • kako uspešno in učinkovito znate voditi ekipo (ali sebe, v kolikor ste “one man band” v svoji spletni trgovini) z namenom učinkovitosti izvajanja vseh potrebnih spletnih, marketinških in prodajnih aktivnosti

Vodenje spletne trgovine zahteva osredotočenost na zastavljene cilje (predhodno pa posledično, natančno definiranje prodajnih in speltnih ciljev, s številkami).

Primeri zastavljenih, natančnih ciljev pri vodenju spletne trgovine so:

  • želimo izboljšati spletno prodajo iz trgovine, v naslednjih 6 mesecih, za 30%
  • cilj spletne trgovine je, da prodamo 10% več izdelka x, v mesecu y
  • do konca leta imamo cilj obisk spletne trgovine povečati za 20% in sicer iz naslova tega in tega spletnega kanala (Google Ads, družabnih omrežjih, na podlagi organskih/naravnih prikazov spletne trgovine na Googlu, itd…)

Priporočilo: Preberite še naš zapis s predstavitvijo nekaterih najboljših speltnih strani in trgovin. V njem so predstavljene najboljše spletne trgvoine, najboljše spletne strani po različnih panogah ter najbolj uporabne, komercialne spletne strani. Zraven so prikazani primeri dobrih prodajnih praks.

Kako se lotiti izboljšav v spletni trgovini

Ker je sestavni del vodenja spletnih trgovin, strmljenje k izbolšavam v spletnih trgovinah, je aktivnost raziskovanja rezerv in izboljšav v spletnih trgovinah, močno povezana s tem, da vodja spletne trgovine, razume potencialne rezerve v svoji trgovini, tudi, ko te še niso implementirane. To pomeni, da rezerve in izboljšave v svoji speltni trgovini, vodja trgovine, raziskuje in išče, bistveno prej, kot bodo sploh prišle na vrsto za izvedbo.

Izboljševanja spletne trgovine se lotite z izdelavo načrta:

  • vodja lahko izboljšave v trgovini išče na podlagi konkurenčnih spletnih trgovin (vendar rešitev zanje išče v okviru lastnih, inovativnih in unikatnih idej. Povzemanje online rešitev konkurenčnih spletnih trgovin, običajno NI najboljša rešitev – ker kdor posnema druge, že po definiciji, ne more računati na prvo mesto).
  • vodja spletne trgovine naj izboljšave išče znotraj svojih marketinških in prodajnih spletnih procesov. Ponavadi so te izboljšave vidne iz naslova pohitrenja postopkov naročanja v spletni trgovini (poenostavitev prodajnih in kontaktnih obrazcev), izboljšanje iz vidika prikaznosti trgovine na mobilnih napravah, izboljšanje uvrstitev spletne trgovine na Googlu, optimizacija oglaševalskih kampanj, pohitritev pri širjenju prodajnih programov in dodajanju komplementarnih izdelkov v trgovino, itd…. (vir 2)

NAMIG: Večina, če ne celo prav vse, izboljšave spletne trgovine, morajo biti usmerjene k večji učinkovitosti (beri: boljši konverziji spletne trgovine). Ena največjih zbirk aktualnih, uporabnih in praktičnih nasvetov za izboljšanje konverzije online trgovin, se nahaja na povezavi Konverzija (Uporabni nasveti za izboljšanje konverzije).

Primer izboljšane spletne trgovine – izboljšana uporabniška izkušnja in estetika spletne trgovine Pohistvo123.si

Spodaje prikazana izboljšana spletna trgovina za klubske mizice Pohistvo123.si, iz spodnje slike pa lahko vidite rezultat načrta izboljšav v spletni trgovini.

Za razliko od predhodne verzije trgovine Pohistvo123.si, vsebuje prenovljena verzija, bolj izspotavljene cenovne akcije (rdeča oznaka -33%), bolj izpostavljene novosti (morda oznaka NOVO) ter izpostavljene vroče prodajne akcije.

Prodaja klubskih mizic v trgovini se je z implementacijo izboljšaqv (in celovito prenovo spletne trgovine Pohistvo123.si), izboljšala za 13%:

izboljsava spletne trgovine

Primer učinkovitega vodenja spletne trgovine Sanjski-Sopek.si

Cvetličarna Sanjski-Sopek.si v Škofji Loki ima vrhunsko izdelano spletno trgovino (zraven dodatne spletne strani, namenjeno cvetlični dekoraciji porok). Vodenje spletne trgovine Sanjski-Sopek.si upravljata Metka in Uroš, sestavni del njunega dela pri upravljanju in skrbi za rast njune trgovine, pa je povezovanje kadrov/specialistov za digitalno promocijo trgovine (vsebinske pisce, upravljalce družabnih omrežij, optimizatorje trgovine, marketinške vplivneže, email marketing strokovnjake,…). Učinke njunega vodenja trgovine poglejte v njuni cvetličarni na povezavi Cvetličarna Škofja Loka.

Kaj o vodenju spletne trgovine menijo v online trgovini na TakoLepo.si

Spletna trgovina TakoLepo.si je v Sloveniji prepoznana kot ena bolj prepoznavnih trgovin z naravno kozmetiko, naravnimi dezodoranti, rastlinskimi mili in podobnim.

Kupci kozmetike TakoLepo.si trgovino poznajo že iz fizične prisotnosti trgovine v Sloveniji, vodenje spletne trgovine, pa zraven poznavanja produktov, zahteva še organiziranost na področju logistike in dobave, poznavanje zakonitosti delovanja digitalnega in spletnega marketinga in drugo.

Deodorantne kreme TakoLepo in njihove druge proizvode v spletni trgovini, poglejte na povezavi.

Izkušnje pri vodenju spletne trgovine Kreal.si

Kreal.si je slovenska, zelo poznana, spletna stran in trgovina z otroškimi zunanjimi igrali, street work out opremo ter tudi različnmi storitvami inženiringa, opremljanja krajinske arhitekture, industrijskega oblikovanja in podobno.

Izkušnje družbe Kreal pri upravljanju in vodenju njihovega spletnega nastopa so predvsem bogate iz naslova združevanja spletne trgovine in storitev na eno spletno mesto, ravno iz njihovih izkušenj pa se marsikatera slovenska spletna trgovina priuči dobrih praks razširjevanja spletne prodaje iz “zgolj”, klasičnega, produktnega ponudnika na spletu, na spletnega igralca, ki uspešno, na isti spletni strani, trži še storitve, razvoj mobilnih aplikacij in drugo.

Kako Kreal.si ob bok svoji spletni trgovini, nastopa še s storitvami, kot je industrijsko oblikovanje Kreal, poglejte na povezavi.

Umeščanje spletne trgovine na medijske portale – primer Varčevanje-energije.si

Pri iskanjih odgovorov na vprašanje izboljšanja prodaje, nekatere obstoječe spletne strani (ki sicer nimajo še spletne trgovine, saj tržijo nekatere druge storitve), je pa zagotovo ena izmed možnosti izboljšanja njihovih prodajnih rezultatov, tudi možnost, da ob bok obstoječemu spletnemu nastopu, postavijo spletno trgovino.

Prednosti takšnega razmišljanja pomenijo zelo veliko dodano vrednost iz vidika že utečenega sistema izvajanja spletnega in digitalnega marketinga, saj so te aktivnosti, specializirane medijske portale že pripeljale do njihove prepoznavnosti in obiskovalcev, če pa k temu dodamo še upravljanje in vodenje spletne trgovine (ki na isti spletni strani ponuja tematsko celotni publiki obiskovalcev) sorodne spletne produkte, pa lahko zelo hitro, takšno vodenje pripelje do povečanih prodajnih, pozitivnih rezultatov.

Primer, kjer bi spletni portal, lahko s pridom izkoristil svoj obstoječi potencial kot odlično pozicioniranega medijskega portala za vse, ki se zanimajo za varčevanje energije, je slovenski, verjetno eden izmed večjih, medijskih portalov o energiji, Varčevanje-energije.si. Njihova vsebina o prezračevalnih sistemih (najdete jo na povezavi prezračevalni sistemi Varčevanje-energije.si) bi prav lahko, na zelo atraktiven in učinkovit način, ponujala, na tej strani, dostop in možnost nakupa delov ali celotnih kompletov, prezračevalnih sistemov.

Vodenje spletnih trgovin in spletnih strani v finančni panogi

Tudi finančna panoga, čeprav izjemno regulirana, je panoga, ki se počasi prestavlja v online prodajo, saj se finančni produkti najrazličnejših podjetij v finančnih panogah (trženje vzajemnih skladov, trženje bonitetnih poročil, bančne storitve,…), vse bolj oblikujejo v smer, kjer je mogoče dokončno naročilo finančnih produktov, v celoti opraviti preko interneta. Primer poglejte na ponudbeni strani primerjava paketov dostopov do bonitetnih poročil za podjetja, na strani eBonitete.si.

Drugi primer je trženje varčevalnih načrtov, kjer se investitorjem v vzajemne sklade, najprej temeljito na spletnih straneh finančnih inštitucij, pojasni kaj vzajemni skladi sploh so, kako se varčevanje načrtuje (npr. v obliki vodiča po svetu vlaganja), nato pa predstavi še možnosti varčevalnih paketov v vzajemne sklade.

Pomen učinkovitega vodenja spletne trgovine

Pravijo, da riba smrdi pri glavi.

Učinkovitost in uspešnost spletne prodaje preko online trgovine, je v največji meri odvisna od vodij oz. bodimo direktni – od sposobnosti vodje spletne trgovine, da prevzame odgovornost za rast trgovine, ki jo upravlja.

V določeni meri se pri učinkovitosti vodenja spletnih trgovin, ne dotikamo možnosti tehničnih izvedb izboljšav v trgovini, ampak vodstvenih sposobnosti vodje trgovine, da zan predstavljati, usmerjati in komunicirati z vsemi (ali s seboj, če vodi trgovino sam) tako, da energija k rasti trgovine, teče brez prelaganja odgovornosti na druge, brez ovir, ki po nepotrebnem kradejo čas za razvoj trgovine in tudi, brez, da si posamezniki v prodajnih ekipah, lastijo zasluge za rast, saj je rast spletne trgovine, kolektivni uspeh celotne ekipe. Vodja spletne trgovine zna svojo ekipa (ali sebe) voditi tako, da se kot zmagovalci spletne trgovine, počutijo igralci v ekipi IN NE VODJA SAM (vir 1)

NAMIG: Pomen učinkovitega vodenja spletnih trgovin se največkrat uporablja pri podjetniških razpravah in poudarja v nasvetih za podjetnike oz. tiste, ki želite svoje podjetniše zgodbe (na spletu) narediti še bolj učinkovite. Podjetništvo na spletu je izjemno široko področje in izboljšav na svoji podjetniški poti upravljanja ter vodenje spletne trgovine, se lahko lotite iz zelo različnih koncev (izboljšave v vsebinskem marketinškem nastopu trgovine, razširitev online prodaje na Amazon, implementacija oz. priključitev drugih/novih digitalno/marketinških kanalov, itd…). Blog za podjetnike in podjetništvo se nahaja na povezavi.

5 uporabnih nasvetov o tem preden se lotite svoje spletne trgovine, se nahaja tudi v spodnjem videu (angl.):

Priporočilo od ostalih naših objav: Aktivnosti za večjo motivacijo zaposlenih in ekip

Viri in dodatne informacije

1 – Kako voditi uspešno prodajno ekipo
2 – 12 korakov do uspešne spletne trgovine (angl.)