Najbolj pogosta vprašanja (in odgovori) o SEO optimizaciji

Zdravje

Koristno, Novice

Comments are off

July 23, 2020

SEO optimizacija spletnih strani zanima ogromno podjetnikov, ki želijo s svojimi spletnimi stranmi priti do prvih mest na Googlu. Še posebej pa spletna optimizacija zanima podjetnike, ki so že izkusili Google Ads plačljivo oglaševanje in niso povsem zadovoljni z rezultati ter izplenom iz plačevanja Googlu za oglaševanje.

Spodaj boste našli zbirko najpogostejših vprašanj in odgovorov, ki jih podjetniki postavljajo v zvezi s SEO optimizacijo (v odvisnosti od tega koliko znanj o spletni optimizaciji že posedujejo iz preteklosti).

Nekateri podjetniki imajo s SEO optimizacijo že bogate izkušnje in v povezavi z optimizacijo spletnih strani, iščejo predvsem cenejše in ugodnješe, kakovostnejše ali hitrejše SEO storitve, drugi podjetniki si želijo znanja o SEO optimizaciji, pospraviti pod svojo streho, tretji spet dolgoročno načrtujejo, da se bodo “osvobodili” Google Ads plačljivega oglaševanja, a s svojimi spletnimi stranmi, ne želijo zapustiti t.i. Googlovega iskalnika (saj se navsezadnje, na njem, nahaja zdaleč največ spletne publike in kupcev).

Kaj boste našli v nadaljevanju…

Koliko stane SEO optimizacija?

Cenik za SEO optimizacijo in stroški spletne optimizacije se, žal, od spletne strani, do spletne strani, lahko precej razlikujejo, saj vsaka posamezna spletna stran, potrebuje različne SEO storitve.

Nekatere, ponavadi predvsem začetniške spletne strani, potrebujejo iz naslova SEO optimizacije pretežno ustrezen SEO načrt/strategijo, večina izmed začetnih speltnih strani pa tudi ustrezno t.i. onsite SEO strukturo, od katere je kasneje odvisno Googlovo čimbolj natančno razumevanje spletne strani (posledično pa njeno uvrščanje v Googlu).

V povprečju so v Sloveniji stroški s SEO optimizacijo na mesečni ravni okrog 200€, ta cena pa največkrat vključuje onsite SEO izboljšave in modifikacije (npr. ureditev SEO naslovov, ureditev meta opisov, ureditev H oznak, ustrezno povezovanje notranjih strani med seboj (t.i. internal linking), optimizacijo slik za SEO in tudi preverbo spletnih vsebin iz vidika ustreznosti SEO.

Cena za offsite SEO se v Sloveniji pravtako giblje okrog 200€ na mesec, pri čemer pa večina ponudnikov izvajanja offsite SEO optimizacije (imenovane tudi offpage SEO), naročnike veže na najmanj polletna sodelovanja (v primeru, da so spletne strani stare že vsaj nekaj let) oz. na najmanj eno leto offsite SEO optimizacije, v kolikor gre za povsem nove spletne strani.

V ceno onsite in offsite SEO optimizacije ponavadi ni vključena cena za pisanje blog vsebin (to se zaračunava posebej), SEO agencije pa tudi vse tega ne ponujajo na trgu, saj je razmeroma težko dobiti kakovostne SEO blogerje, ki jim hkrati teče besede (v panogi naročnikov) in hkrati obvladajo SEO optimizacijo.

V preteklosti je bila cena za SEO optimizacijo največkrat vezana tudi na doseganje pozicij na Googlu (za višje uvrstitve je bilo potrebno plačati več), vendar se z vedno večjim ozaveščanjem naročnikov in interesentov za SEO optimizacijo, pri večini ponudnikov spletne optimizacije, ta poslovni model, opušča, saj le ta, za naročnike, ne pije vode, v trenutku, ko neka SEO agencija dobi najmanj 2 naročnika, ki delujeta v isti panogi (in imata ambicije priti na najvišja mesta na Googlu, z istimi ključnimi besedami).

Če so (manj ozaveščeni SEO naročniki) v preteklosti še “verjeli” izvajalcem SEO storitev, da je uvrstitev na najboljših pozicijah na Googlu, odvisna od Googla, jih, v zadnjih letih, vedno več ugotavlja, da žal temu ni tako. Saj so, po tem, zastarelem poslovnem modelu ponujanja SEO storitev, najvišja mesta namenjena tistim, ki so pripravljeni odšteti največ denarja.

Za lažjo predstavo koliko vas utegne stati SEO optimizacija, si primer potrebnih SEO aktivnosti poglejte v spodnji spletni trgovini…

Prikaz potrebnih stroškov za onsite SEO optimizacijo spletne trgovine s pisalnimi mizami

Spletna trgovina Pohištvo123.si (ki ne prodaja samo pisalne mize, temveč vso pohištvo), bi lahko za svoje SEO potrebe, npr. naročila samo onsite SEO izboljšave (v kolikor jih ne izvaja sama).

Katere so te onsite SEO izboljšave?

SEO naslov, na primeru za pisalne mize, je urejen SEO ustrezno, prav tako je meta opis in kanonične oznake, urejen pravilno (kot kaže spodnja slika):

Na zgornji sliki vidite ustrezno SEO upoštevane osnovna SEO pravila, vendar je zavihkov (na sliki), kakor tudi url naslovov (po celotni spletni trgovini Pohištvo123.si), ogromno (toliko kot je izdelkov, kategorij izdelkov in blog zapisov), zato je za vsak url naslov, potrebno posebej preveriti ali upošteva čimveč onsite SEO aktualnih pravil.

Strošek implementacije onsite SEO rezerv se največkrat giblje v znesku 200€ na mesec. Kako dolgo pa se plačuje pa je odvisno od velikosti spletne trgovine, hitrosti implmentacije onsite SEO izboljšav ter natančnosti in zahteva katere vse onsite SEO izboljšave se naj implementirajo. Nekatere onsite SEO izboljšave so namreč nujne/skoraj obvezne, druge priporočljive, tretje pa imajo najmanjšo težo pri rangiranju spletnih strani na Googlu.

O ceni za offsite SEO

K offsite SEO aktivnostim sodi gradnja povratnih povezav, ki iz drugih spletnih strani, kažejo nazaja na vaše spletne strani (npr. na forumih, v blog komentarjih, v blog zapisih drugih spletnih strani, itd….).

Cena za offsite SEO je v povprečju (kot že rečeno zgoraj, okrog 200€), a se tudi na offsite SEO področju, lastniki in uredniki svojih spletnih strani, vedno bolj zavedajo, da niso vse offsite SEO storitve, enako kakovostne.

Še posebej, ker je offsite SEO dolgoročnejši, je ključ do uspeha na offsite SEO področju, redna komunikacija in transparentnost pri gradnji povratnih povezav z naročniki. Večina offsite SEO ponudnikov ne pokaže naročnikom kje točno gradijo povratne povezave, v največ primerih pa offsite SEO aktivnosti vežejo na SERP premike in rezultate na Googlu.

V kolikor gre offsite SEO optimizatorje razumeti, da ne razkrivajo svojih virov za zunanje, povratne povezave, saj so ta pogosto konkurenčna prednost dobavitelja, pa je vseeno mogoče sodelovanje na področju offsite SEO z dobaviteljem dogovoriti vsaj glede transparentnosti dinamike gradnje povratnih povezav.

Poglejte primer….

Primer spremljanja offsite SEO aktivnosti z namenom določitve poštene cene za offsite SEO (primer aktivnosti za prodajo šopkov rož)

Spodaj si lahko preko zelo preproste offsite SEO evidence (ki jo dobavitelj oz. izvajalec offsite SEO deli z naročnikom kot skupen dokument), ogledate kako se beleži izvajanje offsite SEO aktivnosti za izboljšanje prodaje najrazličnejših šopkov rož:

offsite seo optimizacija sopki roz

Na zgornji sliki so beleženi anchorji in dinamika (datumsko) kdaj je bila zgrajena kakšna offsite SEO povratna povezava, z namenom, da se naročnik Sanjski-Sopek.si s šopki rož, znajde na prvi strani Googla. Trenutna dosežena uvrstitev na Googlu je 4. mesto.

Ali se lahko SEO optimizacije naučite sami?

Na kratko: da.

Vendar je za obvladovanje SEO optimizacije potrebno precej časa, volje, discipline in motivacije, saj optimizacija spletnih strani, sigurno ne prinaša rezultatov v kratkih in hitrih obdobjih, ampak se planira za najmanj pol leta vnaprej (ob pogoju, da vemo kaj delamo).

Sami se lahko naučite kakovostno onsite SEO optimizirati spletno stran (izboljšati SEO naslove, meta opise, vsebine na sami spletni strani, optimizirati H oznake in tudi optimizirate slike za SEO). Navsezadnje lahko sami tudi uspešno in pravilno gradite notranje povezave.

Načeloma se tudi offsite SEO optimizacije lahko lotite tudi sami, z gradnjo povratnih povezav pa začnete predvsem preko udeležbe na najrazličnejših forumih, udeležbe v blog komentarjih na drugih, z vašo panogo, sorodnih spletnih straneh, navsezadnje pa lahko tudi sami zgradite najmočnejše povratne povezave (v obliki gostujočih člankov na drugih speltnih straneh).

SEO optimizacija se lahko priuči samostojno, ogromno kakovostnih in aktualnih vsebin o SEO optimizaciji boste našli na spletu, obiščete lahko kak SEO tečaj ali vsebine za učenje o SEO optimizaciji poiščete na YouTube.

Ena, v tujini bistveno bolj, kot v Sloveniji, izmed možnosti, da pohitrite “vnos” SEO znanj pod svojo streho, je, da si za SEO optimizacijo izberete mentorja (ki se s SEO optimizacijo, profesionalno ukvarja tudi sam), je pa res, da večina digitalnih agencij, ki ponuja SEO storitve ni ravno najbolj zainteresirana, da bi SEO znanja, posredovala v celoti naročnikom, ki bi sicer lahko bile v prihodnosti njihove stranke. Zato je žal, v Sloveniji SEO mentorjev, mogoče našteti le nekaj, na prste ene roke.

V kolikor ste sami lastnik lastne spletne trgovine, je smiselno, da znanja SEO optimizacije postavite pod svojo streho, že zaradi tega, ker boste z znanji Google Ads oglaševanja, tržili takrat, ko se vam mudi (npr. v času akcije, sezon, itd…) z znanji SEO optimizacije pa hkrati gradili neodvisnost od Googlovih plačanih oglasih. O vodenju spletne trgovine na način, da ta nenenhno napreduje smo objavili prispevek na povezavi.

Primer zelo uspešne, slovenske spletne trgovine z ovitki za telefone, kjer (onsite) SEO optimizacijo izvajajo samostojno (na več jezičnih trgih)

Slovenska, zelo uspešna spletna trgovina TopIzbira.si, je primer spletne trgovine, ki svoje ovitke za telefone, preko Googla in s pomočjo SEO optimizacije, izvaja že vrsto let, samostojno. Poglejte si njihov način prodaje (in uvrstitve na Googlu) za ovitke za telefone v Sloveniji ali za maskice za mobitele na Hrvaškem ali telefontokok na Madžarskem. Vsepovsod boste opazili, da se različne trgovine istega lastnika (topizbira d.o.o., topizbor.hr & topkinalat.hu) nahajajo na prvih mestih Googla.

NAMIG: Če boste kliknili na povezavo zgoraj, pozorno opazujte prodajne prijeme, ki jih uporablja trgovina. Videli boste, da topizbor.hr ne uporablja za uspešno prodajo “maskic za mobitele” zgolj SEO optimizacije, ampak, da svoj položaj, z res dodelanimi prijemi, vnovčuje v čim boljše konverzije obiskovalcev, ki jih SEO optimizacija, pripelje v spletno trgovino.

Ali SEO optimizacija zahteva znanja programiranja?

Na kratko: ne.

SEO optimizacija in programiranje imajo skupno samo točko v tehnični optimizaciji spletnih strani (postavljanju strukture spletne strani, pripravi spletne strani za ustrezne prikaze na mobilnih napravah, pohitritvi nalaganja spletnih strani, skrbi za varnost spletne strani,…), sicer pa je uspeh pri optimizaciji spletnih strani, bolj povezan z marketinškimi, prodajnimi, podjetniškimi in komunikacijskimi znanji, kot z znanji računalniškega programiranja.

Pravi kandidati za učinkovito izvajanje SEO optimizacije so vešči pisanja (ali drugih načinov ustvarjanja spletnih vsebin), so pretežno melanholiki, kisi znajo zložiti ustrezna, prioritetna dela, se znao fokusirati na produktivnost (in kreacijo novih vsebin) ter uživajo v raziskovanju (ključnih) besed, ki jih uporabniki Googla uporabljajo pri svojem raziskovanju interneta.

Spletne platforme na katerih je mogoče postaviti spletne strani so načeloma vedno bolj enostavne, tako, da računalniško programiranje za uspeh pri SEO optimizaciji, ni potrebno.

Prikaz potrebnih veščin pri SEO optimizaciji na primeru blog zapisa o otroških igralih

Na povezavi, kjer so predstavljena najrazličnejša otroška igrala za javne površine (npr. plezalne stene, gugalnice, igrala za ravnotežje, poligoni in labirinit), podjetja Kreal, lahko vidite, da gre v tem zapisu za preprost prikaz in opis posameznih zunanjih igral. Računalniško programiranje za opis in prikaz igral res ni potrebno, je pa potrebna marketinško vsebinska in komunikacijska spretnost, da so zunanja igrala predstavljena všečno, pregledno in uporabno.

Večina najboljših spletnih strani, zraven ostalih znanj, uporablja tudi SEO optimizacijo – nekaj najboljših spletnih strani smo opisali na povezavi.

Ali je SEO optimizacija metanje denarja skozi okno?

Na kratko: za nekatere poslovne subjekte in podjetja da, za nekatere poslovne subjekte in podjetja ne.

Poslovni subjekti z dobro boniteto in strateškim razmišljanjem o nastopu in prodaji čez Google, ki imajo izvajanje SEO optimizacije integrirano v svoje poslovanje, zagotovo vedo, da SEO optimizacija zanje ni metanje denarja skozi okno. Skeptični do SEO optimizacije so prvenstveno tisti, ki se je lotevajo prvič oz. tisti, ki bi s spletno optimizacijo radi samo “poizkušali”.

Zagotovo je boljše, če se SEO optimizacije ne lotite tisti, ki iščete hitro pot do spletne prodaje in zaslužka preko interneta, hkrati pa je SEO optimizacija odlična predvsem za tiste, ki o svojem spletnem nastopu, razmišljate dolgoročno in strateško.

Visoke pozicije na Googlu prinašajo zaslužek in kupce še dolgo po tem, ko ste z aktivnim izvajanjem SEO optimizacije, že zaključili. Za razliko, od Google Ads, kjer se dotok kupcev in obiskovalcev spletne strani, ustavi takoj, ko zmanjka sredstev za plačljivo oglaševanje.

Ali je s spletno optimizacijo mogoče zaslužiti?

Seveda da.

A to ne pomeni, da bo s SEO optimizacijo, tudi vsak zaslužil. Obstajajo SEO agencije, ki “živijo” izključno od SEO optimizacije (npr. prodajajo svoja SEO orodja, ki spletnim stranem pomagajo odkrivati SEO rezerve, prodajajo svoja SEO znanja (v obliki seminarjev, e knjig,…), prodajajo storitve SEO optimizacije (pisanje člankov, optimiziranje obstoječih vsebin, offsite SEO,…), itd.

Tudi v Sloveniji kar nekaj posameznikov “živi” izključno od SEO optimizacije, boste pa te težje našli v digitalnih agencijah, ki ponavadi izkoriščajo močl celotnega spektra digitalnih storitev, ki jih ponujajo na trgu (od oglaševanja na Googlu in družabnih omrežjih, izvajanja emailing storitev, izdelave spletnih strani, grafične postavitve spletnih strani, itd…).

Ne samo s spletno optimizacijo, na internetu je mogoče zaslužiti s prav vsemi spletnimi kanali in potmi. Na koncu koncev, zaslužkarji obstajajo na vseh kanalih in nihče ne pravi, da je ravno SEO optimizacija tista, s katero se da zaslužiti za vam primeren način. Dodatno smo o tem objavili prispevek z naslovom Kateri kanal izbrati za prodajo in trženje, v katerem opisujemo kdaj se odločiti za trženje preko Googla, kdaj izbrati Facebook, Instagram, kdaj prodajati preko YouTuba in tako naprej.

Zaključek in sklep – Kaj je bistvo SEO optimizacije

Bistvo SEO optimizacije je priprava čimbolj uporabnih spletnih vsebin, z namenom, da čim hitreje in čimbolj natančno s svojimi spletnimi vsebinami zadovoljite namen tistih, ki so uporabili Google, da so prišli do vaše spletne strani.

Bolj kot boste pri tem uspešni, višjo uvrstitev si lahko obetate – ker pač Google svojim uporabnikom želi prikazati zanje najbolj uporabne spletne strani.

Kako poskrbite za čim višjo uporabno vrednost vaših spletnih vsebin? Preprosto.

Tako, da (boljše od konkurence) pripravite spletne vsebine, ki jih bodo obiskovalci z veseljem prebirali, se nanje vračali in jih tudi delili z drugimi, drugod po spletu.

Primer takšne, vrhunske in izjemno uporabne vsebine so npr. pripravili TriglavSkladi, kjer so predstavljene prednosti njihovega varčevalnega načrta – v vsebini Zakaj in kako varčevati.