Kako izvajati digitalni marketing, če ste mali podjetnik

Zdravje

Koristno, Novice

Comments are off

April 21, 2021

Spodaj so predstavljeni nekateri praktični napotki kako izvajajte digitalni marketing, če ste malo podjetje.

V malih podjetij je največkrat ena oseba, “deklica za vse”. Ena oseba skrbi za pridobivanje strank, ista oseba servisira stranke (izvaja storitve, prodaja produkte, izdeluje produkte), ista oseba skrbi za računovodstvo, nabavo materialov, komunikacijo s poslovnimi partnerji in drugo. Čas za izvajanje (učinkovitega) digitalnega marketinga, normalno, pri večini malih podjetnikov, zato sploh ne pride na vrsto, kolikor pa ga že pride, pa je ponavadi digitalni marketing neučinkovit – ker je izvajan na hitro ali pa sproti (koliko je pač časa na voljo).

V nadaljevanju tega zapisa je predstavljenih nekaj predlogov kako izvajajte digitalni marketing, če ste tudi v vašem podjetju, vi “deklica za vse”.

Za digitalni marketing si organizirajte čas

Čas, potreben za izvajanje digitalnega trženja, je najmanj enako pomembnen kot znanje, ki ga potrebujete, da bo vaš digitalni marketing, učinkovit. Tisti, ki ne uspejo zagotoviti ustreznega delovnega časa za izvajanje digitalno marketinških aktivnosti, le te, izvajajo takrat, ko najdejo 5 sekund prostega časa. Nekateri objavo na Facebooku naredijo kar med malico, drugi blog objavo napišejo čez vikend, v 10 minutah.

Prej ali slej ima tak pristop za posledico, da se izvajanje marketinške aktivnosti ustavi. Ali pa postane vsaj neredno in nekonsistentno.

Sestavni del uspeha na področju trženja v digitaliji, je konsistentnost – to je, redno izvajanje zahtevanih aktivnosti, saj kupci, ki se “sprehajajo” po internetu niso osebe, ki bi kupile vaše produkte in storitve, kar na podlagi prve, ene in edine vaše objave.

Koliko časa potrebujete za redno izvajanje digitalnega marketinga? Na volji si vzamite najmanj 2 delovni uri na dan (odštejte praznike, počitnice, vikende, bolniške in podobno). 2 uri na delovni dan pomeni, da boste digitalnemu marketingu za vaše podjetje, na mesec, namenili maksimalno 40 ur. Ostali čas imate na voljo za vse ostale aktivnosti.

Pri organizaciji časa za digitalni marketing zelo pomaga, se zraven planiranega časa, planirate tudi ure, kdaj v delovnem dnevu, nameravate digitalni marketing, tudi izvajati. Ne zadošča, da najdete te dve uri na delovni dan, ampak, da si za te dve uri na delovni dan, tudi rezervirate čas, ko ne počnete drugih reči. Če ne boste sposobni ostalim aktivnostim, v času, ki ga imate načrtovanega za izvajanje digitalnega trženja, reči ne, se bo hitro zgodilo, da boste ti dve uri porabili za druge stvari. Digitalni marketing vašega podjetja pa ne bo napredoval.

Podrobnosti: Digitalni marketing za začetnike – Matija Zajšek

Za digitalni marketing pridobite znanja

Preden se sploh lotite izvajanja katerekoli digitalno trženjske aktinvosti (npr. pisanja bloga, sestavljanja oglasa, nastopa na družabnih omrežjih, pisanja e novic, itd….), poskušajte najprej pridobiti znanja kako posamezen spletni kanal (email marketing, družabna omrežja, blog marketing, itd…), deluje.

Za učinkovit digitalni marketing, to je tak, ki prinaša denar, ne zadošča, da digitalni marketing “samo” izvajate”. Bolj pomembno od tega je, da ga izvajate pravilno.V nasprotnem z digitalnim trženjem izgubljate čas. In pa tudi denar.

Najlepši primer tega je nešteto novih spletnih strani in trgovin, ki vedno znova, nastane vsak mesec. Imeti v lasti spletno trgovino in jo postaviti na internet, še ni zagotovilo, da bo spletna trgovina, dejansko tudi prodajala. Za uuspešnost online trgovine si je potrebno odgovoriti katere aktivnosti boste izvajali, da boste v trgovino privabljali obiskovalce. Nato pa še tudi kako boste skrbeli za to, da bodo obiskovalci vaše spletne trgovine, dejansko tudi kaj v trgovini, kupili.

Znanja za izvajanje učinkovitega digitalnega trženja lahko pridobite na 100 različnih načinov. Prebirate nasvete in dobre prakse pri spletni prodaji, drugih, obiščete kak seminar ali delavnico iz področja digitalnega trženja (npr. spletni marketing tečaji), najamete izkušene mentorje, ki vam pomagajo vzpostaviti učinkovito prodajo, itd…

Specializirajte se najprej za 1 digitalni kanal. Ko na njem že učinkovito prodajate, dodajte nov kanal

Biti na vseh digitalnih kanalih hkrati, ni najbolj modro. Še posebej, če s svojo marketinško zgodbo, šele začenjate. In šele spoznavate zakonitosti delovanja na posameznih speltnih kanalih.

Situacijo si predstavljajte podobno situaciji “splošnega zdravnika”. Splošni zdravnik je zato v ordinaciji, da vam pomaga pri prvi potrebni pomoči, da ugotovi v kateri smeri leži vaša zdravstvena težava in, da vam napiše napotnico, v kolikor potrebujete specialista.

Specialist je tisti, ki bo odpravil, specifičen problem. Splošni zdravnik odpravlja splošne zdravstvene težave.
Če hočete suvereno in predvem res učinkovito prodajati na posameznem spletnem kanlu, bo treba biti specialist za digitalni marketing, za posamezen kanal. Specialist za vse pa ne obstaja!

Dosti malih podjetnikov, ki osvoji eden ali dva digitalna kanala, ugotovi, da v bistvu sploh ne potrebuje svojega trženja na več kanalih. Ker mu eden oz. 2 kanala, prinašata več kot dovolj.

Spoznavati zakonitosti spletne prodaje na več kanalih je plus v smislu tega, da ne nosite vseh jajc v isti košari. Ker nikoli ne veste kako se bodo zakonitosti na posameznem spletnem kanalu, v prihodnosti “zaostrovale in spremenile”. Zato je dobro biti prisoten na več kanalih. Kar se pa tiče učinkovitosti prodaje, pa ni narobe, če prodajate zgolj na enem ali dveh kanalih. Pač, verjetno tudi stvar vaših ambicij.

Na spodnji sliki lahko vidite primer kako enega izmed spletnih kanalih (t.j. SEO optimizacijo) s pridom uporablja bonitetna hiša Prva bonitetna agencija d.o.o., ki se je na Googlu pozicionirala več kot odlično za vse, ki jih zanima bilanca stanja in izkaz poslovnega izida njihovih poslovnih partnerjev:

seo digitalni marketing bilanca stanja

Na seznamu so prikazane ključne besede in njihove uvrstitve spletne strani ebonitete.si na Googlu, na slovenskem trgu.

Preberite še: Vodenje spletne trgovine na način, da ta nenehno napreduje

Dodatne informacije in viri:

  • objavljeni nasveti za izvajanje digitalnega marketinga so pridobljeni tudi na podlagi pogovora z nekaterimi najuspešnejšimi, slovenskimi lastniki spletnih strani in online trgovin, ki digitalno trženje na internetu, izvajajo že več kot desetletje. Med njimi izstopata predvsem spletna trgovina postelje Pohištvo123 in www.euroton.si.