Kaj je identiteta podjetja in kako jo uspešno zgraditi

Zdravje

Koristno, Novice

Comments are off

October 12, 2021

 

Ko ustanavljate svoje podjetje, se sama besedna zveza identiteta podjetja sliši kot, no, precej korporativno. A naj vas izraz ne prestraši, saj ni tako strog, kot se zdi. Izjemno pomembno je upoštevati, kako na vaše podjetje gleda zunanji svet in razvijati identiteto načrtno in osredotočeno.

Kaj pa je sploh identiteta podjetja? Je to enako kot celostna grafična podoba? In kako ustvarite močno korporativno podobo, ki bo vašemu podjetje pomagal do uspeha? Vse o tem preberite v današnjem prispevku.

Identiteta podjetja ali celostna grafična podoba?

Ko slišite “identiteta podjetja”, verjetno pomislite na logotipe, pisemske glave in vizitke – in to je zagotovo del tega. Grafični del vašega podjetja so vse tiste stvari, ki jih običajno povezujete z vizualno identiteto podjetja, vključno z logotipi in oznakami, barvami in pisavami, tiskanimi materiali, letaki, spletnim oblikovanjem, družabnimi mediji in podobnim. To je tudi vaš pisarniški dekor, uniforme za zaposlene in vse grafike, ki pokrivajo vaše službene avtomobile in tovornjake (če jih imate).

grafična podoba majda rogelj
Del grafične podobe je tudi vizitka podjetja.

Vendar pa identiteta podjetja ni le celostna grafična podoba; je to, kar ste kot podjetje. Tako vključuje tako elemente grafične podobe na eni strani, kot tudi vašo kulturo, vaše vrednote ter vašo notranjo in zunanjo komunikacijo. Tudi če ne gre za podjetje, ampak eno osebo, npr. Grafična podoba Majda Rogelj, ne gre samo za dizajn, ampak celostno osebnost.

Identiteta podjetja se razlikuje tudi od identitete blagovne znamke. Pomislite na multinacionalko, kot je npr. Procter & Gamble – podjetje ima eno celostno grafično podobo – en logotip, en sklop vrednot in kulturo podjetja, pod tem pa na stotine blagovnih znamk – Gillette, Pampers, Pantene. In vsaka od teh ima spet svojo identiteto blagovne znamke.

Zakaj je identiteta podjetja pomembna?

Oblikovanje vaše celostne podobe je ključnega pomena za vaše podjetje – zato poskrbite, da boste to naredili pravilno!

Ne glede na to, ali se tega zavedate ali ne, ali že imate celostno podobo, tako kot imate podobo blagovne znamke, jo aktivno upravljate ali ne. Vprašanje je le, ali želite, oblikovanje identitete prepustiti naključju – z logotipom, naslovnico na družabnih medijih in s čim drugim, kar sčasoma ustvari zmedo – ali pa želite ustvariti nekaj, kar bo podpiralo vaše poslovne cilje.

Pomembno je upoštevati tudi obe strani identitete podjetja: vsekakor vaš dizajn, pa tudi vašo kulturo in osebnost. Ustvarjanje celostne identitete podjetja pomeni upoštevati vse vidike vašega podjetja – in odpraviti, kar ne deluje.

Morda se vam zdi, da je vse to preobsežno in nepotrebno za zagon manjšega podjetja, kot je vaše. Morda se vam zdi neumno govoriti o ‘kulturi’, ko ste v podjetju le vi in soustanovitelj, vendar je veliko učinkoviteje (in lažje) razdelati stvari takoj na začetku, kot da bi morali stvari kasneje popravljati.

Proaktivno oblikovanje identitete podjetja bo:

  • omogočilo konsistentnost in skladnost v celotni komunikaciji;
  • omogočilo, da se razlikujete od od konkurentov; in
  • pomagalo pri učinkovitem sodelovanju s strankami, zaposlenimi in vlagatelji.

V nadaljevanju poglejmo, kaj sestavlja dobro identiteto podjetja.

Elementi identitete podjetja

Kultura in osebnost

Vaša celostna podoba ni le oblikovanje: to ste vi kot celota. To je vse, za kar se zavzemate, znotraj in zunaj. To vključuje:

Vašo vizijo in poslanstvo

Vse se začne z vašim razlogom, zakaj vsak dan hodite v službo, in zakaj bi koga drugega to zanimalo. Kot je nekoč dejal Simon Sinek, “Ljudje ne kupujejo tega, kar počnete, kupujejo, zakaj to počnete”.

Podjetja, kot so Patagonia, TOMS ali Lush, ki imajo močno in, kar je pomembno, resnično poslanstvo, lahko pritegnejo ne le stranke, ampak tudi zaposlene, ki so v celoti angažirani in predani svojemu delu.

Vaše vrednote, kulturo in vedenje

Vrednote in kultura podjetja so ključnega pomena pri oblikovanju identitete podjetja.

Google npr. je znan po tem, da ima zabavno pisarniško okolje, leta 2018 pa je bil imenovan za tehnološko podjetje z najboljšo korporativno kulturo. Gre pa za več kot le nekaj dodatkov, kot so sladoled in namizni nogomet. Vključuje namreč stvari, kot so prilagodljivost, prostor za ustvarjalnost, skupne vrednote in zaupanje. Kultura podjetja je utelešena v njegovem vodstvu (to ste vi), v njegovi politiki in procesu dela ter pri vsakem sodelavcu.

Grafično oblikovanje

Vso to vizijo in poslanstvo, vaše temeljne vrednote, vašo kulturo in vedenje – vse skupaj morate oblikovati in vključiti v vse, kar počnete. Z drugo besedo oživeti mora v vašem korporativnem oblikovanju. In tu pride na vrsto kakovostno oblikovanje oz. celostna grafična podoba.

kakovostno-oblikovanje

Vaša spletna stran

Spletno mesto je v osrčju sodobnega ekosistema podjetja. To je središče za vso vašo vsebino in podatke o izdelkih/storitvah, to je tisto eno mesto na spletu, nad katerim imate popoln nadzor. Tam vas bo na koncu našla večina vaših strank, če bo vse po sreči pa od vas tudi kaj kupila.

Vaš logotip

Nič ni bolj povezano s podjetjem kot logotip. Pomislite na kljukico Nike, zlate oboke McDonald’sa ali rdečo pisavo Coca-Cole. Če je logotip premišljeno oblikovan, postane ikoničen simbol vašega podjetja, ki zbuja pozitivna čustva in predstavlja vse, za kar se zavzemate. Enostavno, kajne?

nike logotip
Prim enostavnega, a ikoničnega logotipa VIR (1)

Družbeni mediji

Po vaši spletni strani bodo naslednje najpomembnejše spletne platforme verjetno vaši družabni kanali. Ne glede na to, ali ste osredotočeni na Facebook, Twitter ali YouTube ali na najnovejše trendovsko omrežje, se prepričajte, da projicirate dosledno celostno podobo v vsakem kanalu.

Embalaža in oblikovanje tiskovin

Ob vsem tem navdušenju nad spletnimi materiali ne smemo pozabiti na svet brez povezave. Vašo embalažo, če imate fizični izdelek, pa tudi vse tiskovine in tržne materiale, kot so skodelice, letaki, pisala in druge zabavne stvari. Vse to se mora ujemati z vašo celostno podobo in sporočiti povezano zgodbo.

tiskovine

Zunanje korporativno komuniciranje

Kdo še piše pisma? No, če to storite, boste želeli razmisliti o svojem podjetniškem dizajnu! To vključuje vaše pisemske glave in kuverte, listke s komplimentom (poznate tiste majhne papirčke s kratkim sporočilom “Hvala!” ali dodajanje osebnega pridiha darilu, ki ga pošiljate) in vse druge komunikacije podjetja kot vaše vizitke.

Verjetno boste veliko časa porabili za predstavitev, ko boste vlagatelje ali partnerje prepričevali, da ste naslednji AirBnb ali Instagram. Za to boste želeli čudovito predlogo v npr. PowerPointu ali Keynotu, ki vam omogoča, da vsakič profesionalno in dosledno predstavite svoje podjetje.

Pisarniški dekor, uniforme, vozila in vse ostalo

Poskrbite, da bodo vaše pisarne ali trgovine predstavljale vašo celostno podobo tako dobro kot vaša prisotnost na spletu.

Kako razviti identiteto podjetja na pravi način?

1. Razmislite, od kod prihajate

Vašega posla ste se lotili z razlogom in pri razvoju podjetja je pomembno, da tega razloga ne pozabite. Razmislite o sledečem:

  • Kakšni so bili vaši motivi za ustanovitev tega podjetja?
  • Kakšna je bila vaša vizija in poslanstvo?
  • Kakšen je bil vaš načrt za razvoj?

Čeprav se bo poslovni načrt z leti lahko spreminjal, vam bodo jasni začetni načrti omogočili trdne temelje in zagotovili, da boste zgradili podjetje, o katerem ste sanjali.

2. Ugotovite, kje ste danes

Preden se začnete odločati, kam bi radi prišli, najprej ugotovite, kje ste danes. Vzemite si čas za raziskave in odgovorite na vprašanja, kot so:

  • Kaj o vas menijo vaše obstoječe stranke?
  • Kaj pa vaši zaposleni?
  • Kakšen vtis dajejo materiali vašega trenutnega podjetja?

Morda boste našli nekaj resnično pozitivnih povratnih informacij in ključnih besed, ki jih boste želeli obdržati, lahko pa tudi področja izboljšav. Za ustvarjanje poslovne identitete prihodnosti lahko uporabite tako pozitivne kot negativne odzive.

3. Poglejte izven podjetja

Razvoj identitete podjetja je občutljivo ravnovesje med igranjem po pravilih dejavnosti in oblikovanjem stvari, tako da izstopate. Zdaj raziščite, kdo so vaši konkurenti, in poglejte:

  • Kaj se lahko naučite o identiteti vaših konkurentov?
  • Kaj vam je všeč in kaj ne?
  • Zakaj mislite, da je eno podjetje uspešno, drugo pa ne?

Zapišite si vpoglede, ki jih dobite – spet tako pozitivne kot negativne – da se boste zavedali teh razlik pri ustvarjanju lastne identitete.

identiteta-podjetja

4. Ustvarite vizijo za prihodnost

Podjetje potrebuje nekaj časa za razvoj, zato ni smisla razvijati tega, kar ste danes – zastarelo bo, še preden bo imelo vpliv! Namesto tega glejte naprej, kamor s svojim podjetjem poskušate priti, recimo čez petletno obdobje:

  • Kje želite biti s svojim podjetjem čez pet let?
  • Kakšna bo vaša notranja struktura in ekipa?
  • Katere nove izdelke in storitve boste uvedli?

Takšen pogled v prihodnost bo zagotovil, da identiteta, ki jo razvijate, ne bo pomembna le v prihodnjih letih, ampak vam bo celo pomagala priti do nje.

5. Razvijte svojo identiteto

Pa smo čist na koncu! Veste, od kod ste prišli, kje ste danes in kam želite priti; veste, kaj nameravajo vaši konkurenti; in zdaj ste pripravljeni ustvariti svojo lastno identiteto! Ne pozabite, da to pomeni tako oblikovne vidike kot kulturo in osebnost.

VIR (1) Icon-icon